cereal-556786_960_720

Jogurt w naszej diecie

Kilka słów o jogurcie

Każdy z nas doskonale wie, jak wygląda i smakuje jogurt. To mleczarski produkt, który ma gęstą konsystencję. Jego naturalna barwa jest biała lub lekko kremowa, a smak kwaśny.  Otrzymuje się go z mleka. Żeby powstał jogurt, musi mieć w sobie żywe kultury bakterii jogurtowych w ilości nie mniejszej niż 10 mln komórek/1 ml.

Czy na pewno zdrowo?

Naukowcy i dietetycy zachęcają, żeby codziennie zjeść przynajmniej jeden kubeczek jogurtu, dlatego, że pozytywnie wpływa to na zdrowie człowieka. Dzisiejszy rynek ma dla swoich klientów bardzo szeroki asortyment, jeśli chodzi o jogurty. Wchodząc do sklepu naszym oczom ukazują się w lodówkach ogromne ilości różnego rodzaju jogurtów. Czasem nie jesteśmy nawet w stanie zdecydować się, który włożymy do swojego koszyka. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy, że niektóre jogurt są sztucznie barwione i słodzone, a to już nie jest korzystne dla naszego organizmu. Jogurt prawdziwy składa się tylko z mleka i z bakterii. Zapewnić to nam może tylko jogurt naturalny, ale i przy jego zakupie musimy być ostrożni. To, że na etykietce pudełka znajdziemy napis „jogurt naturalny” wcale nie oznacza, że jest to jogurt wykonywane naturalnymi metodami, ale to, że nie ma w nim barwników. Wiadomo, że najlepszy jest jogurt, który będzie w sobie zawierał najmniej składników. W większości przypadków jednak, jeśli chcemy mieć jogurt naturalny, musimy go sobie sami zrobić w domu.

Czy warto jeść jogurty?

Jogurty zawierają w sobie dużą ilość wapnia, a wapń jest odpowiada za prawidłowy rozwój kości. To także pokłady białka i żywe kultury bakterii, dzięki którym bronimy się przed bakteriami chorobotwórczymi w przewodzie pokarmowym. Mało kto wie, że jogurt dostarcza także witaminy B2 oraz B12 – co działa korzystnie na układ nerwowy i budowanie komórek nerwowych. Jogurt pomocne są też w podczas infekcji układu pokarmowego, np. biegunkach. Jogurt zabezpiecza błonę śluzową żołądka przed uszkodzeniami i może mieć zastosowanie w leczeniu wrzodów wywołanych bakterią Helicobacter. Szczególnie dzieci i młodzież w swojej dzieci powinni uwzględnić jogurty, gdyż zawierają one białko. W jogurtach występuje bardzo mała ilość tłuszczy, dlatego mogą go stosować osoby, które są na diecie redukującej masę ciała. jeśli chcemy przejść na dietę lekkostrawną, nie może w niej zabraknąć jogurtów. Oprócz tych wszystkich zdrowotnych korzyści, jogurt to po prostu bardzo szybko i łatwo dostępna przekąska, która zasmakuje każdemu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>